Oturum Aç

​Noterlikte tescil işlemleri yapılırken, plakalar mevzuat gereği sıradan sistem tarafından otomatik olarak verilecektir. Bu nedenle plaka seçimi istenilmesi halinde öncelikle Emniyet Genel Müdürlüğü tescil bürolarına başvuru yapılması ve plaka ayırma işleminin yapılması gerekmektedir.​

Araçların, plakalarının (birinin veya her ikisinin) kayıp ve çalıntı kayıtları için ilgili kolluk birimine başvurulması gerekmektedir.

Mevzuat gereği tescil plakasının birinin veya her ikisinin çalınması veya her ikisinin kaybolması halinde zorunlu plaka değişikliği yapılmaktadır. Bir adet tescil plakası bulunan araçların (römork, yarı römork, motosiklet, motorlu bisiklet) plakasının kaybolması halinde de de zorunlu plaka değişikliği gereklidir.

Plaka değişikliği yeni harf ve rakam grubundan plaka tahsis edilerek yapılmaktadır.​


Tescil işlemleri ile ilgili belgeler işlem türü ve araç cinsine göre değişkenlik göstermektedir. Detaylı bilgiye ARAÇ TESCİL İŞLEMLERİ --> Tescil İşlemleri için Gerekli Evraklar menüsünden ulaşabilirsiniz.

​Tescil belgesinin kayıp olması durumunda ilgili kolluk birimine bildirim yapıldıktan sonra, elektronik ortamdaki kayıtlar esas alınarak satış yapılabilmektedir.​

Sıfır araçların satışı sırasında bayiler tarafından yürütülen tescil işlemleri sonrasında ve EGM tarafından tescil edilecek olan araçların noterde yapılan satışı sonrasında düzenlenir. Bu belgeler bir ay süreyle geçerlidir​.